Profil #70740

Pertentlig sprogfascist og ambitiøs kommunikationsnørd. Områder: Artikler, sociale medier, marketing, PR, SEO, intern og ekstern kommunikation, korrektur, nyhedsbreve, pressemeddelelser og meget andet. CV findes

cand.comm. Kommunikation Marketing Content Presse  

Opdateret 07. juli 2021
Min uddannelse
2011 - 2015

Cand.comm.

Roskilde Universitetscenter (RUC)

Uddannelsesområde: Sprog, Media & Kommunikation
Periode: februar 2011 - december 2015
2008 - 2011

BA i Kommunikation (Humanistisk Informatik)

Roskilde Universitetscenter (RUC)

Uddannelsesområde: Sprog, Media & Kommunikation
Periode: august 2008 - juni 2011
Min erhvervserfaring
2015 - 2016

Communications Manager

Hos Sparta er jeg ansvarlig for den eksterne kommunikation for Sparta Atletik & Motions løbsevents, herunder Copenhagen Marathon, Copenhagen Half Marathon (i samarbejde med Dansk Atletik Forbund), DHL Stafetten Kbh og Københavns Kvindeløb.

Mine arbejdsområder inkluderer content management for websites, apps, Twitter-, Facebook- og Instagram-profiler for alle Spartas løb, foruden produktion af plakater, magasiner, nyhedsbreve, pressemeddelelser og flyers - til web såvel som print.
Arbejdsområde: Kommunikation, Media & SoMe
Periode: juni 2015 - september 2016
2011 - 2015

Korrekturlæser hos Berlingske Media

Jeg læser sproglig såvel som indholdsmæssig korrektur på den fysiske avis’ indlands-, udlands-, kultur- og business-sektioner samt grafikker. Da Urban stadig eksisterede, var jeg ligeledes korrekturlæser der.

Med andre ord gennemgår jeg alle artikler, inden de sendes i trykken, og her er jeg ansvarlig for, at der anvendes et flydende og læsevenligt sprog, at grammatik og stavning er i orden samt at der ikke findes faktuelle fejl.
Arbejdsområde: Kommunikation, Media & SoMe
Periode: august 2011 - juni 2015
2014 - 2015

Korrekturlæser på Kids' News

Kids’ News er en avis, ejet af Berlingske Media, som leverer voksennyheder til børn. Her læser jeg sproglig samt indholdsmæssig korrektur, og jeg er med til at sikre, at nyhederne formidles på hensigtsmæssig og forståelig vis.
Arbejdsområde: Kommunikation, Media & SoMe
Periode: november 2014 - juni 2015
2014 - 2015

Marketing- og kommunikationsmedarbbejder

Hos Be-Fashionable var jeg projektansat til at lægge en strategi for sociale medier, ligesom jeg varetog øvrige marketingopgaver.

Jeg har blandt andet stået for en konkurrence på Facebook samt givet gode råde til fremtidige strategier her.
Arbejdsområde: Kommunikation, Media & SoMe
Periode: november 2014 - januar 2015
2014 - 2014

Kommunikationsmedarbejder hos Eksakte

Hos Eksakte varetog jeg såvel firmaets egen kommunikation udadtil, ligesom jeg lavede kommunikationsarbejde på konsulentbasis for virksomhedens kunder.

Mine opgaver bestod i at skrive og redigere blogindlæg og nyhedsbreve, PR- og reklamemateriale, opdatere på de sociale medier, skrive tekster til hjemmesider og webshops bl.a. med SEO for øje, udarbejde interviews, skrive artikler og lignende.
Arbejdsområde: Kommunikation, Media & SoMe
Periode: marts 2014 - august 2014
2008 - 2011

Studentermedarbejder i Berlingskes sekretariat

Som studentermedarbejder i sekretariatet var jeg tilknyttet den interne reception, og mine faste arbejdsopgaver var vurdering af relevant stof til og opdatering af event-kalender for researchafdelingen.

Endvidere stod jeg for afsendelse af citathistorier til Ritzaus Bureau og af relevant stof til Deadline på DR2.

Håndtering og vurdering af væsentligheden af tilsendte pressemeddelelser samt besvarelse af spørgsmål og henvendelser fra journalister per telefon og e-mail var også blandt mine opgaver, og desuden opdaterede jeg vagtplaner og registrerede sygefravær.

Yderligere har jeg i perioder og ved behov hjulpet med researcharbejde, administrative procesforbedringer, og jeg har læst korrektur på artikler og ledere til avisen.
Arbejdsområde: Kommunikation, Media & SoMe
Periode: december 2008 - juli 2011
2008 - 2008

Studentermedarbejder i Telmores kundeservice

Hos Telmore var jeg først fuldtidsansat som kundeservicemedarbejder og siden på deltid, da jeg påbegyndte mine studier.

Her besvarede jeg henvendelser fra kunder per telefon og e-mail. Desuden hjalp jeg til med forefaldende arbejde relateret til nummerportering og virksomhedens salg af telefoner online.

Derudover hjalp jeg til med oplæring af nye medarbejdere, og jeg assisterede afdelingens Quality Manager i formulering af og korrektur på standardbesvarelser og interne procedurer.
Arbejdsområde: IT - Netværk & Telekomm.
Periode: april 2008 - november 2008
2007 - 2008

Kundeservicemedarbejder hos BiBoB

Jeg var med til at starte selskabet BiBoB A/S op.
I perioder har jeg varetaget en stor del af opgaverne i forbindelse med BiBoBs nummerportering.
Jeg har foretaget kundeundersøgelser og HCI-tests af BiBoBs hjemmeside.
Jeg har læst korrektur på BiBoBs hjemmeside og officielle skrivelser.
Jeg har lavet vejledninger til BiBoBs øvrige ansatte til bl.a. Sonofons systemer og OCH, samt assisteret med oplæringen af medarbejderne i kundeservice.
Arbejdsområde: IT - Netværk & Telekomm.
Periode: september 2007 - februar 2008
2007 - 2007

Kundeserviceansvarlig hos Mobivic

Hos Mobivic havde jeg det overordnede ansvar for kundeservice, herunder bl.a. kvalitetssikring og teknisk support. Endvidere har jeg i forbindelse med virksomhedens markedsføring stået for bl.a. udarbejdelse af reklamer og konkurrencer, og jeg har haft ansvaret for løbende projekter som E-mærkegodkendelse af Mobivics hjemmeside, generelle hjemmesideoptimeringer og oprettelse af samarbejde med De Gule Sider, Krak, Eniro og 118.
Arbejdsområde: IT - Netværk & Telekomm.
Periode: marts 2007 - august 2007
2006 - 2007

NP-ansvarlig hos CBB Mobil

I 2006 blev jeg forfremmet til CBBs nummerporteringsafdeling, hvor jeg hurtigt overtog ansvaret for afdelingen. Her stod jeg for koordinering af arbejdet og kontakten til de andre operatører samt tekniske afdelinger hos CBB og Sonofon.

Endvidere har jeg haft ansvaret for alle NP-faktureringer og været i tæt dialog med CBB Mobils IT-afdeling og ledelse i forbindelse med udvikling af IT-systemer til understøttelse og effektivisering af nummerporteringsafdelingen.
Arbejdsområde: IT - Netværk & Telekomm.
Periode: september 2006 - februar 2007
2004 - 2006

Kundeservicemedarbejder hos CBB Mobil

Som kundeservicemedarbejder hos CBB Mobil har jeg opnået erfaring med callcenter-arbejde, lige fra kundesupport til administrative opgaver.

Jeg har været god til at yde pædagogisk og forståelig telefonisk support, samt besvaret kundehenvendelser via e-mail. Jeg har endvidere bidraget med oplæring af nye medarbejdere samt i perioder fungeret som afløser i receptionen.

Fra denne stilling blev jeg forfremmet til CBB Mobils nummerporteringsafdeling.
Arbejdsområde: IT - Netværk & Telekomm.
Periode: december 2004 - august 2006
2004 - 2004

Lærervikar på Vor Frue Skole

Som lærervikar på Vor Frue Skole, som er en privatskole i Næstved, har jeg undervist elever fra børnehaveklasse til og med 10. klasse i alle fag. På denne skole lægges der vægt på, at der rent faktisk undervises i vikartimererne.
Arbejdsområde: Undervisning
Periode: august 2004 - november 2004
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob
Arbejdsområde
Kommunikation, Media & SoMe Marketing & Reklame Projektledelse
Geografi
Storkøbenhavn
Kontakt mig!